reklama

Príbeh ľavičiara

V tomto príspevku sa chcem s Vami podeliť o svoje úvahy. Príspevok som sa rozhodol napísať, lebo si myslím, že chýbajú rôzne pohľady na súčasný stav. Píšem ho preto, že mám iný názor, ako väčšina blogerov, ktorí sem prispievajú. A chcem byť vypočutý, chcem, aby sa v rámci tohto príspevku rozbehla diskusia, diskusia bez osočovania a urážok, diskusia, ktorá by ma obohatila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Najprv niečo o mne. Mám 23 rokov, žijem, študujem a pracujem v Bratislave, budúci rok, ak pôjde všetko, ako má, dosiahnem vysokoškolské vzdelanie 2.stupňa, a predsa ma to v politike od stredu vždy tiahlo viac doľava. Prečo? Pochádzam z dediny, rodičia pracujú v oblasti poľnohospodárstva a obuvníckeho priemyslu. Od malička mi boli vštepované hodnoty ako pracovitosť, poctivosť a tolerancia. Na týchto hodnotách nevidím nič zlé, a preto som si tieto hodnoty s hrdosťou vzal za svoje.

Život mi však, príchodom do Bratislavy, kde som sa rozhodol študovať, uštedril silný preplesk. Rodinkárstvo, korupcia, oportunizmus, tvrdé lakte a hlavne, nezáujem o spoločnosť – konanie čisto pre vlastné obohatenie a blaho. S týmto sklamaním som sa rozhodol bojovať po svojom. Za prvé, zotrval som v presadzovaní tých hodnôt, ktorým ma naučili moji rodičia vo všetkých sférach, v ktorých som mal ako takú možnosť ovplyvniť veci. Za druhé, vo voľbách 2006 som dal šancu SMER-u, pretože som uveril, že práve táto strana bude akousi „mojou predĺženou rukou“ pri presadzovaní týchto hodnôt na miestach, na ktoré nedosiahnem, keďže v politike sa neangažujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký bol výsledok? Obrovské sklamanie prišlo hneď na začiatku. Vytvorenie vládnej koalície s človekom, ktorý sa najväčšou mierou podieľal na tom, že som sa vo svojom živote ukrutne hanbil za to, že som Slovák, keďže táto osoba sa vyhlasuje za prototyp Slováka. Právom? Som presvedčený, že nie, no nechám zváženie na čitateľoch. Taktiež vytvorenie koalície s najväčším bačom slovenskej histórie, ktorého vládnutie takmer nabralo rozmery diktátora, bol pre mňa ťažkým úderom. Bol som znechutený, sklamaný, nedokázal som pochopiť, prečo strana s hodnotami, ktoré aj ja vyznávam, dala šancu na vládnutie týmto politickým múmiám a strašiakom. Cítil som v sebe taký veľký hnev, aký len 19-ročný človek môže cítiť. Potom prišli ďalšie údery. Kauzy, ktoré všetci poznáme. Musel by som byť slepý a neskutočne ignorantský, aby som ich vedel prehliadnuť. Do toho hospodárska kríza a opäť ďalšie straty v istotách pre ľudí, ako sú moji rodičia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz je pred voľbami a ja opäť stojím pred vážnym rozhodnutím. Koho podporiť v nadchádzajúcich voľbách? Čítam si programy všetkých zvoliteľných strán, aby môj hlas nebol stratený a snažím sa správne rozhodnúť. Pre človeka s mojim zázemím a hodnotami je proti môjmu presvedčeniu voliť strany, ktoré sa buď na sociálne cítiace len hrajú(lebo je to medzi voličmi populárne) alebo strany, ktoré vznikli s jasným zámerom a sú skôr firmami s jasnou víziou zisku, ako politickými zoskupeniami, ktoré sú pripravené hájiť záujmy svojich voličov. Preto som sa rozhodol, že sa pozriem do minulosti a skúsim bilancovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa ohliadol 4 roky dozadu a pokúsil sa vžiť do kože ľudí, ktorých som svojím hlasom podporil, nechcel by som byť na ich mieste. Takmer 1/3 Slovenska vložila do ich rúk dôveru na zmenu. Nenašiel sa však prijateľný politický partner, ktorý by bol ochotný podporiť myšlienky, blízke tejto strane, rovnako aj mne. Nasledovalo teda ťažké rozhodnutie. Zahodiť dôveru tretiny Slovákov a odísť do opozície alebo pokúsiť sa ukontrolovať, ako sa v konečnom dôsledku ukázalo, neukontrolovateľných politických partnerov. Ťažké rozhodnutie, nemyslíte? Padlo rozhodnutie, vziať do rúk dôveru ľudí a skúsiť ísť ťažšou cestou, ako vykrikovať v opozícii, bez možnosti na reálne ovplyvňovanie diania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bez debát môžeme povedať, že SMER to nezvládol. Pre mňa je však podstatná otázka. Prečo? Bol príčinou to nedostatok vôle alebo chuť uhryznúť si tiež svoju časť koláča? Prvá časť otázky: určite áno a čo sa týka druhej časti otázky, v rozmere jednotlivcov, tiež určite áno. Ako sa mám teda rozhodnúť? Koho mám podporiť v nadchádzajúcich voľbách?

Už som sa rozhodol. Podporím stranu, ktorá si vie priznať chybu, ktorá vie vyvodiť personálne dôsledky z chýb, ktoré spáchala a najmä stranu, ktorá vie, že politiku robia ľudia a hodnoty. Stranu, ktorá nemá problém podporiť 28 ročného človeka na zvoliteľnom mieste svojej kandidátky. Strana, ktorá vie, že mladí ľudia, ktorí chcú „zmeniť svet“, by mali byť podporení a dá im túto šancu.

Úplne otvorene hovorím, že po dlhej úvahe som sa rozhodol, že SMERU odpustím ich doterajšie chyby a dám im ešte jednu šancu. Nechcem však dať šancu ľuďom, ktorí ma už sklamali. Preto podporím mladých bojovníkov v politike, jedným z nich bude aj predseda Mladých sociálnych demokratov Andrej Kolesík s číslom 53. A budem veriť, že budú presadzované tie hodnoty, ktorým ma naučili moji rodičia.

Peter Farkaš

Peter Farkaš

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent sociológie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu